שירים רקועים בנחושת

מופע איכותי, מגוון ומיוחד, שימוש במבחר כלי נשיפה ובליווי גיטרה, המופע ריגש ונגע בקהל. הקהל התלהב ואף שיתף פעולה והצטרף בשירה. זה מופע ייחודי ושונה. בטוחה שיופיעו בספרייה שוב, זו כמובן דרישת הקהל!
דניאלה לבקוביץ

ספריית בלפר - רמלה

מופע המתבסס על שירי עם יהודיים בעיבוד עכשווי. ביצועים וירטואוזיים ומרגשים לשירי עם ידועים, המחברים את הניגון היהודי העתיק עם המוסיקה העכשווית. המופע מבוצע בדיאלוג עם וידאו ארט, שבו מוצגות עבודות הנחושת של האמן אריה מרזר, סבם של האחים לבנת, שהנציח בריקועי נחושת את ההווי והניגון היהודי.

הפרויקט הועלה על במות ברחבי הארץ ובפסטיבלים בבולגריה, פולין, צ’כיה, בלגיה, צרפת, אנגליה , ארה”ב, וממשיך לעורר עניין בקרב חובבי מוסיקה איכותית ברחבי העולם.

אביב לבנת – גיטרות , שירה  /   אריק לבנת– סקסופונים, חלילים ושופרות

מן הביקורת:

בלוז יהודי/ עמוס אורן  (ידיעות ארונות)
“האחים לבנת-אביב, גיטרות ושירה ואריק, כלי נשיפה ושירה- הם אחד ההרכבים הישראליים העסוקים ביותר בימים אלה בגיזרה הבינלאומית. האחים לבנת יוצרים מרתקים, המוזיקה חסרת הגבולות שהשניים מבצעים, שילוב של ג’אז אינסטרומנטלי, מוזיקה יהודית ושירה, היא מצרך מבוקש מאוד בפסטיבלי הקיץ של אירופה. המוסיקה שלהם ראויה להישמע באותה מידה של כבוד ורצינות במועדוני ג’אז כבהיכלות קונצרטים…”

יוסי חרסונסקי (מעריב)
“יש סוג של מוסיקה שכשהיא מתנגנת, לא צריכים לחבוש כיפה כדי להרגיש שהיא מקשרת אותך עם משהו גדול ועמוק שקיים בך. בעוד המוסיקאי המזרחי מתחבר בקלות וללא תסכול למוצאו התרבותי, לפיוט המסורתי ולקצב מבית אבא ואמא, המוסיקאי האשכנזי נוטה לדלג על השורשים: האבות שלו הם ג’ימי אנדריקס ובוב דילן, או ציארלי פארקר וסטיבי וונדר: “מוסיקה יהודית” נשמעת לו אנכרוניסטית, גלותית. אבל אפשר גם לעשות את זה אחרת, לחבר את שניהם. האחים לבנת נסעו למועדוני הג’אז של פולין כדי לבדוק מאין הם באו. הם עשו זאת בשפתם בג’אז… במסע של שני מוסיקאים ישראלים, שניסו לגעת במקורותיהם: אריק לבנת בסקסופון וחליל ואחיו אביב לבנת בגיטרה… האוריינטציה שלהם היא ג’אזית במובהק. לדוגמא הדיאלוג בין הסקסופון, הגיטרה והקול מתפתל לכיוון הרגשי הלא-שקוף ב”זאל זיין”, הקטע הבולט, פיוז’ן בשל. ג’אז בלבד לא היה מוציא מאריק הבעת נשמה כזו. אביב לבנת מצויין בדיאלוג המאולתר בין גיטרה וקול. בכלל שני האחים נגנים מאוד ורסטיליים, שולטים בסגנונות…”

ברוך יהודה (מקור ראשון)
“חיבור מרתק בין ג’אז עכשווי למוסיקה יהודית ושירי עם. ‘כל עלייה מנמוך לגבוה אינה אלא על ידי הניגון’ אמירה המגיעה ממסורות קבליות. אלא שאצל האחים לבנת בתקליטם החדש, בדרך למעלה הם עוברים גם במחוזות האילתור והג’אז. סקסופון הג’אז של אריק, אשר הופיע בזמנו עם סטיבי וונדר, מתמזג עם הגיטרה והשירה של אחיו אביב באופן מדויק ומרגש תקליט חובה!”

אשמח אם תרשמו לניוזלטר שלי

 קבלו עידכונים שוטפים וגם הנחות ומבצעים

נרשמת בהצלחה!